このQCチームは、情報は店舗のみ。カタログも調査なし。顧客にも連絡なし。ただ一方的な解釈に基づく処理です。🆖🆖🆖 チャット 4/4

2023年7月1日土曜日

クレーム

t f B! P L

s**********hi(2023-04-04 17:25:15)

On November 15th, the product was delivered without NFC support. This means that the product was delivered without looking at the catalog.

L******ct(2023-04-04 17:25:32)

As we have checked, you return this item with the reason of received wrong item, the item is clearly the same, but as you inform us that you return because of NFC, the return reason should be the item does not match the advertise, so that the QC team will found out and in detail about this, that is the reason why the QC team reject your return item.

s*********hi(2023-04-04 17:29:42)

didn't answer any of my questions. The material is the store chat on December 17th. Damage report submitted to Thonglor on February 21. Only this. Here, finally, I found this. The fact that I was trying to process everything without looking at the catalog is completely broken with this one sentence. So please investigate. I will accept any objections.

s********hi(2023-04-04 17:33:14)

I think it's clearly written here, but Cleo's reason for rejecting the return is that it doesn't fit the policy. I think it's a violation of Lazada's rules to say it's the wrong product and doesn't comply with their policy.

*********t(2023-04-04 17:37:12)

Ok, I will try to understand to all you've written here, and will inform you via email again.

s*********i(2023-04-04 17:38:44)

On February 21, 2022, I submitted a damage report to Thonglor. Since this product is an unmistakable product, I declined the return request.

s*********i(2023-04-04 17:39:12)

Why didn't you write this sentence at that time? Big question.

s*********hi(2023-04-04 17:40:35)

Please write your name and title

L********t(2023-04-04 17:42:25)

I'm very confused with the word NFC, NonNFC, catalog, So I will try to understand again.


これはサポートケアとのチャットの抜粋です。4月4日に電話をしてやり取りをしていますが英語で書いてありますのでそのまま書きました。翻訳は下方に書いてありますのでそちらを読んでください。

ここで重要なのはQC チームが返品拒否の理由を書いています。

これはカタログと商品は違っていますのでQCチームの間違いです。

もし意見があるようでしたら受け付けます。

それとこのチャットで不思議に思ったことは私が最後の方で名前とセクションを尋ねましたが突然強制終了のような感じのシャットダウンされました。そして PC もダウンしてしまいました。それで聞くことはできませんでした。チャットをした時には、普通はチャットの履歴がその日のうちに入りますがこの日は入っていませんでした。調べようがなかったので次のChatの時、問い合わせましたが、それはありませんと言っておりました。しかし4月9日になってこのメールが入ってきました。4日のChatです、何か不思議な感じがした今回のやり取りでした。

This is an excerpt from a chat with Support Care. I called on April 4th and exchanged information, but it was written in English, so I wrote it as it is. Please read the translation below.

The important thing here is that the QC team writes down the reason for rejecting the return. This is a mistake by the QC team because the catalog and the product are different. If you have any opinions, I will accept them. Also, what I found strange in this chat is that near the end I asked for the name and section and it suddenly shut down like a force quit. And then my PC went down. So I couldn't listen. When I chatted, the chat history is usually entered on that day, but it was not entered on this day. I couldn't find anything about it, so I asked about it in the next chat, but they said they didn't have it. However, I received this email on April 9th. This is the chat on the 4th, and it was this exchange that made me feel something strange.

なるべく2日以内に返事しますと書いてありますが未だ来たことがありません

I have written that I will reply within 2 days if possible, but I have not received a reply yet.




関*****一(2023-04-04 17:25:15)

11月15日にNFC非対応の製品が納品されました。 カタログを見ずに納品されたということになります。

L******t(2023-04-04 17:25:32)

私たちが確認したように、あなたは間違った商品を受け取ったという理由でこの商品を返品しました。商品は明らかに同じですが、NFCが原因で返品したと私たちに伝えたので、返品の理由は商品が広告と一致しないことであるはずです。 QC チームがこれについて詳しく知ることになり、それが QC チームが返品商品を拒否する理由です。

関*****一(2023-04-04 17:29:42)

私の質問には何も答えませんでした。 ネタは12月17日の店内チャットです。 2月21日にトンローに被害届を提出。これだけ。 ここで、ついにこれを見つけました。 カタログも見ずにすべてを処理しようとしていたことが、この一言で完全に崩れました。 それで調べてください。 異論は受け付けます。

関*****一(2023-04-04 17:33:14)

ここにはっきり書いてあると思いますが、クレオが返品を拒否する理由はポリシーにそぐわないからです。 それが間違った製品であり、ポリシーに従っていないと言うのは、Lazadaのルール違反だと思います。

L*******ct(2023-04-04 17:37:12)

わかりました。ここに書いていただいたことをすべて理解するよう努めて、再度メールでお知らせします。

関******一(2023-04-04 17:38:44)

2022年2月21日、トンローに被害届を提出しました。 紛れもない商品ですので返品はお断りさせていただきました。

関*****一(2023-04-04 17:39:12)

なぜあの時にこの文を書かなかったのですか? 大きな質問です。

関****一(2023-04-04 17:40:35)

お名前とタイトルを書いてください

L********t(2023-04-04 17:42:25)

NFC、NonNFC、カタログという言葉が非常に混乱しているので、もう一度理解してみます。

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