私は、カタログ(NFCサポート)を見て注文。 店は、カタログ(NFCサポート)を見ないで、在庫品を送った。

2023年5月3日水曜日

クレーム

t f B! P L

私は、カタログ(NFCサポート)を見て注文。

店は、カタログ(NFCサポート)を見ないで、在庫品を送った。

ここが重要。

カタログ(NFCサポ-ト)を見て、在庫品を送って、返品の拒否すれば、これは犯罪です。故に、見ないで、送ったということです。ここまでが、事実です。

Lazadaの対応も、カタログを見ないで、苦情の処理をしている。故に、Lazadaのクレームの処理は、すべて間違っています。

私への、聞き取りは、一度もありません。ということは、店の言ってることを、書いています。故に、これは、全て間違いです。


振り出しに戻り、最初から、原因の究明を、してください。

”NFC サポートと書いてあるカタログ”を、いつ知りましたか、その時の行動はどうしましたか。

lazada・ Xiaomi・ TH ストア

三者の担当者が、共同で、この件に当たらなければ、これだけのことはできません。


I ordered by looking at the catalog (NFC support).

The store didn't look at the catalog (NFC support) and sent the inventory.

This is important.

If you look at the catalog (NFC support), send an item in stock, and refuse to return it, this is a crime. That's why I sent it without looking at it. That's all the facts.

Lazada's response is also handling complaints without looking at the catalog. Therefore, Lazada's claim handling is all wrong.

I have never been interviewed. So I'm writing what the store says. Therefore, this is all wrong.

Please go back to square one and investigate the cause from the beginning.

When did you find out about the catalog that says "NFC support", and what did you do at that time?

Lazada・Xiaomi・TH Store

If the person in charge of the three parties does not jointly deal with this matter, this much cannot be done.







NFCサポートされていない、カタログ(NFCサポート)と違った商品が、届いたので返品要求。

ラザダヘルプクレオが”間違った商品という理由”で、返品許可する。(lazada への返品の承認は、Lazadaポリシーで、可否を決めます。)

しかし、クレオは”ポリシーにそぐわない”ということで、返品要求を拒否しました。

Lazadaポリシーで、”間違った商品である”と承認して、”ポリシーにそぐわない”ということで、返品の拒否することは、普通は、できません。

これは、後で分かったことですが、2月21日の、トンロー文章に理由が書いてあります。

私の要求は、”間違いない商品なので、返品要求を拒否した”と弁護士が書いています。

なぜその時にこの理由を書かなかったのか疑問が残ります。

これは推測です、最終判断は店が行います。強力に返品拒否をしたのと思われます。

店は NFC サポートされていない商品、返品は不可、この商品は本物です。と11月15日のチャットに書いています。

クレオは承認しましたが、店はこのとき承認していません。これが理由です。


"Since I received a product that does not support NFC and is different from the catalog (which supports NFC), I requested a return.

Lazada and Help Cleo allow returns for the reason of “wrong product” (whether or not a return is approved by Lazada depends on Lazada’s policy).

However, Cleo refused my return request because it “does not conform to the policy.”

Normally, according to Lazada’s policy, it is not possible to refuse a return by approving that it is a “wrong product” and then refusing it because it “does not conform to the policy.”

I found out later that the reason was written in a Tonro article on February 21.

lawyer wrote that my request was denied because “it is not a wrong product.”

I wonder why this reason was not written at that time.

This is speculation, and the final decision will be made by the store. It seems that they strongly refused the return.

The store wrote in a chat on November 15 that the product does not support NFC and cannot be returned, and that this product is genuine.

Cleo approved it, but the store did not approve it at that time. This is the reason."


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