Lazadaの説明責任! Xiaomi TH-storeで、商品のカタログに「NFCサポート」と記載されていたにもかかわらず、商品にNFC機能が搭載されていなかった。消費者がクレームを申し立てたところ、Lazadaは、カタログの記述ミスを認めたものの、返品や交換を拒否した。
Lazadaのクレオが「間違った商品」で返品を許可したことは、店側にとって不利な事実だったため、それを隠蔽するために、ポリシー違反を理由に返品を受け付けなかったと考えられる。
カタログの記述ミス
返品や交換の拒否
クレオの返品許可
隠蔽行為
違反行為
🆘Lazada Accountability!
In Xiaomi Thtore, the product did not have an NFC function, despite the fact that the product catalog was described as "NFC support". When the consumer filed a complaint, Lazada acknowledged the error in the catalog, but refused to provide a return or exchange.
The fact that Lazada's Cleo allowed a return due to the "wrong item" was a disadvantageous fact for the store, so it is thought that the store did not accept the return due to a policy violation in order to cover it up.
Catalog description error
Refusal of return or exchange
Cleo return authorization
Concealment Acts Violations
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